
نحوه استفاده از برنامه و شبکه اجتماعی شاد
دانش آموزان قادرند از دو روش به کلاس درس خود وارد شوند؛ با ورود مستقیم به سایت شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» با وارد کردن کدملی و یا اگر مدیر مدرسه پیام رسان را اطلاع رسانی کرده باشد دانش آموزان میتوانند مستقیم به پیام رسان وارد شوند و با وارد کردن کدملی به طور خودکار به کلاس هدایت خواهند شد. با ورود به برنامه می توانید اطلاعات بیشتری نیز کسب کنید....
راهنمای کامل شبکه آموزش دانش آموزی شاد
برای ورود به شبکه آموزش دانش آموزی شاد مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
ابتدا اپلیکیشن شاد را از طریق همین صفحه در اندرویدیفا دانلود و نصب کنید.
پس از نصب اپلیکیشن و وارد کردن شماره موبایل، پیامک تایید ارسالی را در اپلیکیشن وارد کنید تا وارد محیط برنامه شوید. لطفاً پس از ورود، در قسمت تنظیمات، پروفایل دانش آموز را با نام و نام خانوادگی و تصویر او تکمیل فرمایید.
حال، گزینه ورود مدیر/معلم/دانش آموز را انتخاب کنید. در کادر نمایش داده شده، نقش خود را انتخاب کنید. یعنی اگر دانش آموز هستید مطابق عکس زیر بر روی دانش آموز لمس (کلیک) کنید.
شبکه آموزش دانش آموزی شاد
انتخاب نقش در شبکه آموزش دانش آموزی شاد
سپس بر روی گزینه ی افزودن دانش آموز کلیک کنید.
در این مرحله پیام زیر به شما نمایش داده خواهد که بایستی بر روی انجام احراز هویت کلیک کنید تا به سایت shad.medu.ir منتقل شوید.
حالا وارد سایت سامانه شاد شده اید و بایستی برای احراز هویت اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی، تاریخ تولد و سریال شناسنامه را در کادر های موجود وارد کنید.
پس از ورود اطلاعات بر روی گزینه ورود به گروه کلاس من کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کنید مطابق تصویر زیر نام و شماره دانش آموزی را مشاهده خواهید کرد. درصورت تایید بر روی گزینه تایید و عضویت کلیک کنید.
حالا دوباره به محیط برنامه برگردید و دوباره گزینه ورود مدیر/معلم/دانش آموز را انتخاب کرده و دانش آموز را انتخاب کنید. اما اینبار طبق عکس زیر گزینه ی لیست دانش آموزان را انتخاب کنید. سپس نام دانش آموز به شما نمایش داده می شود و آن را انتخاب می کنید.
در مرحله ی بعد، لیست کلاس های دانش آموز نمایش داده می شود.
کار تمام است و شما وارد گروه کلاس خودتان در برنامه شاد آموزش و پرورش خواهید شد.
نکته: ممکن است مرحله احراز هویت اختلال داشته باشد. در ساعت های مختلف چندین بار انجام دهید، تا ثبت و وارد گروه کلاس خودتان شوید.
در ابتدا آموزش و پرورش قصد داشت سامانه شاد را با همکاری ۵ پیامرسان داخلی (بله، سروش، روبیکا، گپ و آی گپ) و در بستر این پیامرسان ها (به انتخاب مدیر هر مدرسه) اجرا کند اما پس از اینکه زمان طرح شاد را به تعویق انداخت به یکباره تغییر موضع داد و اینبار تصمیم گرفت به صورت انحصاری با روبیکا کار کرده و در همین راستا یک اپلیکیشن اختصاصی به نام SHadAP منتشر کرد و در حال حاضر برای استفاده از شاد باید نسبت به دانلود اپلیکیشن شاد اقدام کنید و گام های فوق را طی کرده و از این طریق وارد کلاس های درسی مدرسه شاد بشوید.
راهنمای ورود به شبکه آموزشی «شاد» ویژه معلمان منتشر شد
1- مرحله اول: اپلیکیشن شاد SHADAP را از آدرس زیر دانلود کرده و روی دستگاه هوشمند خود نصب نمایید: دانلود و نصب اپلیکیشن شاد
2- مرحله دوم: پس از نصب برنامه، وارد اپلیکیشن شوید و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید که شماره تلفن همراه معلم باید دقیقا همان شماره مشخص شده در سامانه سناد snd.medu.ir باشد که قبلا توسط مدیر ثبت شده است. لازم است خط تلفن روشن باشد. پس از دریافت پیامک تأیید و ارسال شماره آن در اپلیکیشن، وارد برنامه میشوید، پس از ورود در ابتدا نام خود را وارد نمایید که این نام برای تمام مخاطبین شما اعم از مدیر، دانشآموزان و اولیا نمایش داده میشود.
3- مرحله سوم: گزینه «ورود مدیر/معلم/دانشآموز» را انتخاب کنید. در کادر نمایش داده شده، نقش «معلم» را انتخاب کنید. پس از آن، در کادر جدید، کد ملی خود را وارد نموده و دکمه تأیید را فشار دهید.
4- مرحله چهارم: در کادر باز شده، گزینه «مشاهده لیست مدارس» را انتخاب کنید و سپس مدرسه مورد نظر را تعیین نمایید.
5- مرحله پنجم: گروههای کلاسی شما که قبلا توسط مدیر ساخته شدهاند، اکنون قابل دسترسی هستند. در کادر باز شده، با انتخاب گزینه «مشاده لیست گروهی کلاسی» همواره میتوانید فهرست آنها را مشاهده کنید و به داخل کلاسها مراجعه کنید همچنین شما مدیر(admin) همه گروههای کلاسی خود هستید.
6- مرحله ششم: پس از اتمام ثبتنام، از روز بعد دانشآموزان مدرسه خود را به عضویت در اپلیکیشن شاد دعوت کنید.
سؤالات عمومی
1 . آیا بعد از نصب پیامرسان توسط مدیر، معلم، دانشآموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروههای درسی است؟
جواب: بهمحض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاسهای مدرسه بهصورت خودکار تعریف میشوند و نیازی به ساخت گروههای کلاسی نیست.
2 . مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟
جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانشآموزان ایرانی از مهمترین دلایل راهاندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.
3. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمیدهد. چهکار کنم؟ پیغامهایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟
جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش (تنظیمات setting ) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.
4 . آیا مخاطبین همگروهها و مخاطبین ما را میبینند؟
جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوستهاند را دارد.
5 . آیا پیامرسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟
جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابلدسترسی است.
6 . آیا پیامرسان نسخه وب دارد؟
جواب: بله. بهزودی آدرس نسخه وب پیامرسان اعلام میشود.
7. آیا پیامرسان نسخه IOS دارد؟
جواب: خیر.
8 . آموزشهای برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟
جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.
9 . آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار میگیرد؟
جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، بهزودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد shaddl.medu.ir فراهم خواهد شد.
10 . برنامه کلاسهای چندپایه/ پیشدبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟
جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد shaddl.medu.ir وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکانپذیر شدن ارائه خدمت اطلاع رسانی میشود.
11 . برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟
جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع میرسد.
12 . آیا امکان گزارشگیری از فعالیت مدرسه و کلاسها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟
جواب: بله. پنل گزارشگیری در بخش « ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی » در اپلیکیشن شاد وجود دارد.
13 . امکان فعالیت کلاسهای پیشدبستانی وجود دارد؟
جواب: فعلاً خیر. اما بهزودی این امکان فراهم خواهد شد.
14 . آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟
جواب: خیر. این امکان در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
15 . امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟
جواب: دستگاه هوشمند با سیستمعامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.
مدیران
1 . مدیران باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
2 . چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حقالتدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی) وخرید خدمات را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟
جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راهاندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.
3 . چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟
جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.
4 . چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟
جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کار برعهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.
سؤالات معلمان
1 . معلمان باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
2. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاسبندی، خطای « معتبر نیست » نمایش داده میشود. باید چهکار کنم؟
جواب: لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با کیبورد انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شما را در سامانه سناد اصلاح کند.
3 . برخی از همکاران حقالتدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟
جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.
4 . آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
سؤالات کادر مدرسه/ سایر آموزشها
1 . معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟
جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقشهای مجزا روی اپلیکیشن قابلتعریف است.
2 . مربیان پرورشی/ مشاوران باید چهکاری انجام بدهند؟
جواب: بهزودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تأسیس خواهد شد.
3. برای اجرای برنامههای سلامت و تربیتبدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟
جواب: متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.
سؤالات دانش آموزان
1 . دانش آموزان باید چهکاری انجام دهند؟ (شرح یکبهیک مراحل)
جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد میتوانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).
2 . دانشآموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟
جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع بهجای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامهای نیست. امکان ورود این عزیزان بهزودی فراهم میشود.
3. آیا امکان ورود چند دانشآموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند میتوانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟
جواب: بله. فعلاً این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهدهی والدین خواهد بود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانشآموز تهیه کنند.
4 . دانش آموزان استثنایی چهکار کنند؟
جواب: متأسفانه در این فاز ابتدایی اجرای طرح برنامه ویژهای برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته نشده است. در صورت امکان، فعلاً دانش آموزان با شرایط مشابه سایرین وارد برنامه بشوند.
5 . ورود دانش آموزان با مشکل مواجه شده است.
جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبتشده دانشآموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.
سؤالات والدین
1 . والدین باید چهکاری انجام دهند؟
جواب: والدین میتوانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانشآموزان در کلاسهای درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلاً امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.
2 .آیا امکان ارسال گزارش حضوروغیاب بهصورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیتهای کلاسی در دستگاه هوشمند مورداستفاده همواره قابلدسترسی است.
فعالیتهای داخل کلاسی
1 . آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟
جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاسها وجود ندارد.
2 . آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه شده را دارم؟
جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسانها عمل میکند و شما مشابه یک پیامرسان میتوانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.
3 . آیا امکان حذف/ ویرایش پیامهای ارسالی را دارم؟
جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسانها عمل میکند و شما مشابه یک پیامرسان میتوانید پیامهای خود را حذف یا ویرایش کنید.
4 . آیا ارسال فایل متنی و صوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟
جواب: حداکثر حجم فایل قابل ارسال 100 مگابایت است.
5. آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟
جواب: بله. اطلاعات پیامرسان درون خود پیامرسان ذخیره شدهاند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.
6 . آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟
جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباطگیری دوسویه معلم و دانش آموزان در گروههای کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباطگیری شخصی وجود ندارد.
7 . آیا آزمونها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام میشوند؟
جواب: در این مورد متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.
8 . آیا امکان اشتراکگذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟
جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
9 . آیا امکان حضوروغیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانشآموز از کلاس خارج نشده است؟
جواب: با مراجعه به لیست کلاس میتوانید از وضعیت حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل نمایید.
10 . آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم بهصورت همزمان ( stream ) وجود دارد؟
جواب: خیر. متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.
راهنمای رفع برخی از کدهای خطا هنگام استفاده از شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)
چنانچه درنصب وراه اندازی برنامه شاد با کدهای مشکل به شماره های ۴۰۱ ، ۴۰۲ و ۴۰۳ مواجه شدید:
۱. -شلوغی سامانه: راه اندازی را به زمانی دیگر موکول کنید.
۲. -فارسی بودن کیبورد گوشی: که قبل نوشتن اعدادبایدانگلیسی شود
۳. عدم استفاده از تقویم تولد:لطفا جهت ثبت تاریخ تولد برروی مستطیل ماه وسال کلیک کنین درابتداماه وسپس سال تولدرووارد نمایید درپایان روز تولدراواردنمایید.
۴. بایدحاصل جمع دوعدد راهم درجای مشخص شده بنویسید.
خطای ۴۰۳ یعنی مشکل در احراز هویت،
باید صحت مشخصات شناسنامه ای دانش آموز در سامانه سناد چک شود .
خطای ۴۰۶ : هر دانش آموز برای ثبت مشخصات شناسنامه ای ۵ دقیقه زمان دارد چنانچه در ۵ دقیقه نتواند اطلاعات خود را ثبت کند با خطای ۴۰۶ مواجه می شود در این صورت مجددا اقدام به ثبت مشخصات کنید
خطای ۴۰۲ و ۴۰۱ : اگر بعد از ثبت مشخصات دانش آموز با خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ مواجه شدید باید برگردید به مرحله قبل و دوباره به مرحله ای که در حین ثبت آن بودید وارد شوید و اگر مرحله ثبت احراز هویت به دکمه ورود به کلاس رسیده بودید و خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ زد باید به قسمت دانش آموز سپس قسمت لیست دانش آموزان بروید و نام دانش آموز را انتخاب کنید.
در برخی مواقع هم این کد به دلیل قطعی نرم افزار شاد می باشد که در زمان دیگر اقدام کنید.


موضوع: نرم افزار آندروید , نرم افزار های فارسی , ترفند آندروید , سایر ترفند ها ,
برچسب ها : دانلود برنامه شاد آموزش و پرورش , آموزش آنلاین دانش آموزان , دانلود برنامه شاد آموزش پرورش , دانلود نرم افزار آموزش آنلاین , دانلود نرم افزار شاد , دانلود اپلیکیشن شاد , دانلود اپلیکیشن شاد اموزش پرورش , آموزش برنامه شاد , آموزش ثبت نام در برنامه شاد , راهنمای ورود معلمان به برنامه شاد , شاد آموزش و پرورش روبیکا , شاد آموزش و پرورش معلمان , دانلود برنامه شاد برای ایفون , دانلود برنامه شاد آموزش پرورش برای کامپیوتر , دانلود برنامه شاد آموزش پرورش برای ios , bestapps ,